Barnmorskan

Idag hade vi äntligen besök hos bm. Vi har inte varit där sedan 5 januari! Så de kändes verkligen som om de va på tiden! 

De första vi gjorde var att ta blodprov, blodtryck. Sedan mätte vi magen och lyssnade på hennes hjärtljud <3 

Mitt blodsocker var på 4,4 vilket är magiskt. Är det över 9 är det inte alls så bra.
Mitt blodtryck vet ja inte siffrorna på men det var också väldigt bra! Har dock alltid haft riktigt bra blodtryck oxh de tänker ja fortsätta med :) 

Lilla A’s hjärtljud var om ja minns rätt 156 (?) vet dock inte vad det betyder men det var också bra, gosses vad HÅRT hennes lillhjärta slog och fort!

Min mage mätte 24, antar det är det dom säger är SF mått. Allt mellan 23-28 tror jag han sa va bra så perfekt även där! 
Hade ingen aning innan hur man mätte innan men för er som inte vet så mäter man från "puppbenet" s övre kant och sedan känner bm vart moderkakan slutar (en liten bit ovanför naveln) vips så får man ett mått. 

Han sa även att bebbe är omkring 27-29 Cm från huvud till rumpa och sedan ca 4cm ben till på det så det är verkligen en liten minimänniska där inne! Men de ligger ju ihopkrumpna de små liven i magen. Hon hade för tillfället huvudet neråt och fötterna uppåt :) 

Nästa tillfälle är om 4 veckor sedan kommer nästa vara efter 3 veckor och efter det är det varannan vecka tills hon är här! 

Jag slapp faktiskt väga mig som jag trodde ja skulle göra, ganska skönt så ja slipper tänka på det. 

//LLETL
(Bilderna är från i veckan)
(null)

(null)

(null)

Allmänt | |
Upp