Tjurskallen Larsson

Jag har sedan i påskas känt av lite ömhet osv i höften.. sedan flera flera veckor skulle jag vilja påstå att min högra höft har låst sig på baksidan så jag inte kunnat röra högerbenet när ja ska ställa mig upp och gå iväg. 

Det har på sistone blivit så påtagligt att tjurskallen Larsson äntligen bokade tid med sjukgymnast. 
Jag var där igår och fick höra att det är SI-leden bak i höften som glappar. Jag har ju historia av att vara väldigt överrörlig så jag var inte förvånad. Fram till gör det ont om ni tänker er fiffi och sedan rakt upp i benet, det är inte så värst farligt än... sedan är de lite känningar i ljumskarna men jag har hela tiden försökt att INTE vara en gnällig gravid kvinna. Men de känns som de läggs på lite krämpor här och var dom gör att ja snart inte kan stå emot och tycka synd om mig själv.

Det jag fick som hjälpmedel av sjukgymnasten (fysoterapeuten) var ett bälte som man ska trycka ihop höften med för att få stöd, lite papper om hur man aktiverar bäckenbottenmuskelaturen. Mycket av det som stod kände jag att jag hade koll på men hur man får till de i övningar var svårare än vad jag trodde faktiskt men nu ska vi ju träna på de här lite varje dag. 
Jag ska helst också komma upp i någon form av lätt andfåddhet. Så en sväng runt kvarteret tror ja att jag ska försöka mig på. Lagoma promenader och helst av allt skulle jag vilka komma ner i en bassäng. Synd att deras gravid vattenträning var Tors kl 15.,, jag jobbar ju och de ska jag banne mig göra så långt som jag planerat. Punkt slut. 

Det som jag mest ser fram emot det är nästa fredag, då ska jag få hämta ut en tens. Tens var helt nytt för mig och som jag blev kär! Det kommer hjälpa mig oerhört med smärtan tror jag! För er/dig som inte vet vad det är så är det en maskin som man sätter elektroder/elektroner (?) där man har ont och så skickar den ut som signaler till hjärnan som kopplar bort smärtan. Om ni tänker er de där gamla abs "maskinerna" som skickade ut ström som såldes på tv-shop... det ska i alla fall bli fantastiskt! Det bästa förutom smärtlindringen så kan man använda den huuuuur mycket man vill! Och man kan ha den som smörtlindring under förlossning!!! 

Annars har senaste gravisveckorna rullat på :) men skriver ju emellanåt hur de går just nu :D 

Kul att ni är några som tittar in emellanåt, det är uppskattat även fast detta är mycket för mig själv så tycker jag om stt skriva även för andra. 

//LLEL 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Allmänt | |
Upp