Glukosbelastning

Eftersom mitt BMI är så högt (innan jag blev gravid) så erbjöd min barnmorska mig att göra en glukosbelastning. 

Det innebär att man ska va fastande minst 12h sen tar de ett blodprov och kollar glukosen i blodet (sockret) sedan ska man svepa en vätska som luktar som avslagen sockerdricka, smakar lite så också men hade en liten smak av apelsin. 

Första klunken eller två var okej men sen blev de äckligt men de gick relativt fort om man tog stora klunkar så var det snabbt överstökat. 

Sen ska man sitta still i två timmar. Så nu har jag ca 50 minuter kvar innan de ska ta ett nytt prov och se hur kroppen tagit hand om sockret.

Mitt socker var lite högt tyckte jag om man jämför med alla prover jag tagit på eftermiddagarna hos bm. Det var på 4,9 brukar ha ca 4,6 sen vet ja inte om det spelar någon roll eller ej men de märker vi! Hoppas kroppen kickar sockret ! 

Jag började må väldigt illa direkt efter jag druckit det där men det kan jah tro med tanke på att jag återigen åkt på dejter med toan, igen... Gud vad det tar ENERGI! 
Nu längtar jag bara efter att få äta eftersom jag inte ätit sedan strax innan 19 igår?

//LLETL
 fick en stol till fötterna, lyxigt!  (null)

(null)

(null)
Imorse i soffan, väntan på Viktor skulle komma hem från nattjobbet så vi kunde ta bilen, v.33 
Allmänt | |
Upp